Corrections

Corrections to our publications

Human Rights Watch strives to maintain the highest level of accuracy in our reporting. This includes a commitment to correcting errors or clarifying facts that appear in our publications in a timely fashion. Corrections appear both on this dedicated webpage and at the bottom of the publication that contained the error.

We cannot reply individually to all corrections requests, but all such requests that specify the exact nature of the alleged inaccuracy and the publication (title, page number / web address and date) in which it appeared will be reviewed. If you believe you have found an inaccuracy in our materials, please contact us.

Errors contained in social media posts under Human Rights Watch and staff accounts will also be corrected in a prompt and transparent manner.

 

Or Send Your Corrections to:

HRW Publications
Attention: Corrections to the Human Rights Watch Website

Human Rights Watch
350 Fifth Avenue, 34th Floor
New York, NY 10118-3299
USA

 

Recent Corrections

  • This version of the press release has been updated to reflect Mahmoud's age, full list of chronic illnesses, and experience in detention.

  • An earlier version reported compensation had been paid to the family of Bijay Mahara. While the compensation has been announced, it has not yet been received by the victim’s family.

  • This version of the news release has been updated to indicate that the 560 killed during the demonstrations includes protesters and security forces.

  • An earlier version stated that the Party Congress to be held in January will be the 7th session in the country's history. It has been corrected to reflect that January's session will be the 8th. 

  • This dispatch was corrected to remove a reference to Dubai, since Juan Carlos I's exact location within the UAE has not been confirmed.

  • The headline of this dispatch has been updated to reflect that one of the murdered activists was stabbed, not shot.

  • Correction: The report incorrectly stated that “mobile units” of the Colombian Family Welfare Institute (ICBF) had not operated during much of 2019 and 2020. It was corrected to clarify that “extramural teams” run by the Ministry of Health have not operated during that period.

  • Dull had warned in June that the paper's independence was in danger of editorial interference by Orban's government; he moved the website's "Freedom Barometer," created in 2018 by the previous editor-in-chief, to "in danger." Dull stressed that Index's future operation hinged on editorial independence and a lack of outside interference in staffing decisions.

    July 24, 2020: This press release has been updated to clarify that the Freedom Barometer was initially created by Index's previous editor-in-chief.

  • This news release has been updated with Hussein Ali Moussa's correct age.

  • July 23, 2020: This report has been updated to include reference to a Just Security report about pushbacks in the Aegean Sea.