Corrections

Corrections to our publications

Human Rights Watch strives to maintain the highest level of accuracy in our reporting. We cannot reply individually to all corrections requests, but all such requests that specify the exact nature of the alleged inaccuracy and the publication (title, page number / web address and date) in which it appeared will be reviewed. If you believe you have found an inaccuracy in our materials, please contact us.

Or Send Your Corrections to:

HRW Publications
Attention: Corrections to the Human Rights Watch Website

Human Rights Watch
350 Fifth Avenue, 34th Floor
New York, NY 10118-3299
USA

Recent Corrections

  • Spiraling Violence

    The Nigeria report of October 2012 incorrectly stated on page 51 (of the printed version) that two churches in Zaria and two churches in Kaduna were attacked on June 17, 2012. The corrected version reads: “The June 17 attacks on two churches in Zaria and a church in Kaduna killed at least 21 people and set off several days of reprisal and counter-reprisal killings between Christians and Muslims, resulting in some 80 more deaths.”

  • Bahrain: King Should Quash Convictions

    An October 8, 2012 news release on the conviction of medical personnel in Bahrain incorrectly stated that on June 14, an appellate court had upheld the sentences of nine medics. In fact, the court upheld the charges but reduced the sentences against the medics.

    The presser also incorrectly stated that earlier in the year, a court had quashed the sentences of nine others convicted of misdemeanor offenses, while upholding the 15-year sentences of two medics. Rather, all 11 were among the 20 medics who faced felony charges. Additionally, this ruling was also handed down on June 14, not earlier in the year.

  • Codifying Repression

    The August 2012 report, Codifying Repression: An Assessment of Iran’s New Penal Code, incorrectly stated on page 31 of the printed English version and page 24 of the printed Persian version that “Article 220 of the new code provides that in cases where “crimes against God” are specified in the code, judges must issue sentences in accordance with Article 167 of the Iranian Constitution.” The correct sentence should read: Article 220 of the new code provides that in cases where “crimes against God” are not specified in the code, judges must issue sentences in accordance with Article 167 of the Iranian Constitution.

  • Syria: Evidence of Cluster Munitions Use by Syrian Forces

    The July 12, 2012 news release “Syria: Evidence of Cluster Munitions Use by Syrian Forces” incorrectly states that 250-kilogram class RBK-series cluster bombs and OFAB-series fragmentation bombs can only be delivered from jet aircraft. Rotary wing aircraft, such as Mi-24 and Mi-8 series helicopters, are also capable of carrying and releasing both types of bombs.

  • Hate on the Streets

    The July 2012 report, “Hate on the Streets: Xenophobic Violence in Greece” incorrectly stated on pages 10 and 43 of the printed English version and pages 10 and 46 of the printed Greek version that Nikitas Kanakis is the director of Doctors without Borders. He is actually the director of Doctors of the World.

  • Isolated in Yunnan

    On p. 57, Human Rights Watch erroneously calculated 2000 yuan to equal $315. The amount is equivalent to $320.
    In the appendix of the report, Human Rights Watch omitted the list of questions attached to the letters sent to People’s Republic of China officials prior to the release of the report. The appendix has been amended to include the full text of the letters.

  • Malaysia: Drop Charges Against Protest Participants

    The original version of the news release “Drop Charges Against Protest Participants” released on May 22, 2012, incorrectly provided the estimate of the number of persons arrested at the April 28, 2012 “Bersih 3.0” rally as “as many as 1,700.” The correct number is over 500. The 1,700 figure was an estimate of the number of persons arrested at the “Bersih 2.0” rally in July 2011

  • Unacknowledged Deaths

    On page 15 of the May 2012 report, “Unacknowledged Deaths: Civilian Casualties in NATO’s Air Campaign in Libya,” the caption incorrectly stated the date of the photo. The photo was taken on August 11, 2011. NATO air strikes hit the farm in Sorman and killed 13 people on June 20, 2011.

  • Russia: Harassment of Critics

    Human Rights Watch’s March 1, 2012 news release on the harassment of critics incorrectly stated that the head of the FSB for Komi Republic, Alexander Kalashnikov, issued a report in February 2012 in which he called the Komi regional branch of Memorial and the Komi branch of Golos “extremist” organizations. Mr. Kalashnikov made this statement during public remarks in January 2012. This error has been corrected. (March 1, 2012)

  • Libya: Ex-Premier Needs Lawyer, Medical Care

    The February 14, 2012, statement regarding the case of Mr. Abuzaid Dorda contained an error. During the interview, Mr. Dorda told researchers he was not arrested in his home but in another home. We do not have information about the owner or location of the other home.

Pages