Corrections

Corrections to our publications

Human Rights Watch strives to maintain the highest level of accuracy in our reporting. We cannot reply individually to all corrections requests, but all such requests that specify the exact nature of the alleged inaccuracy and the publication (title, page number / web address and date) in which it appeared will be reviewed. If you believe you have found an inaccuracy in our materials, please contact us.

Or Send Your Corrections to:

HRW Publications
Attention: Corrections to the Human Rights Watch Website

Human Rights Watch
350 Fifth Avenue, 34th Floor
New York, NY 10118-3299
USA

Recent Corrections

  • Dispatches: Discounting Retaliation Against US Military Rape Victims

    This dispatch incorrectly stated that the Pentagon said it was lowering its estimate of how many sexual assault survivors face retaliation after reporting the assault. However, the Pentagon did not say this. Rather, a report released by the Department of Defense indicated that a survey found that 38 percent of sexual assault survivors who reported the crime said they experienced retaliation, as defined in current law and policy. The report indicated that an additional 30 percent of survivors had a negative experience after reporting that did not fall under that definition of retaliation. Previous surveys had found that 62 percent of sexual assault survivors who reported the crime said they experienced retaliation, but those surveys had asked about retaliation in different terms, and not as defined in current law and policy.

  • Indonesia: Persecution of Gafatar Religious Group

    An earlier version of this news release mistakenly quoted Andry Cahya saying the group had made 3 million Euros (US$3.3 million) from their first exports of ginger; the 3 million figure in fact was a goal, not what they had already earned. The news release has been changed to reflect this.

  • Yemen: Embargo Arms to Saudi Arabia

    An infographic posted along with this news release on March 22 incorrectly stated that in 2015, France signed arms deals worth $12 billion with Saudi Arabia. French arms deals with Saudi Arabia in 2015 in fact amounted to $500 million and the infographic has been amended to reflect that.

  • Pakistan: Extend Afghan Refugee Status Through 2017

    An earlier version of this press release stated that Pakistan is host to 2.5 million Afghan refugees, which according to the United Nations High Commissioner for Refugees (UNHCR) include an estimated 1 million undocumented Afghans living in Pakistan as of November 2015. In fact, Pakistan is host to 1.5 million documented refugees, constituting the world’s largest protracted refugee population under the UNHCR mandate in a single country. The Pakistan government estimates that there are about one million undocumented Afghans residing in Pakistan. The press release has been changed to reflect this.

  • Serbia

    The Kosovo section of the World Report 2016 incorrectly stated that Radio Kosova is a private radio station. It is in fact a public radio station. This has been changed in the online version of the World Report. 

  • No More Excuses

    On pages 55-56 of the report we substituted Defense Secretary Donald Rumsfeld for Defense Department General Counsel William J. Haynes as it was Rumsfeld’s presence, not Haynes’ that was being considered during the meeting referenced, and Rumsfeld whom National Security Advisor Condoleezza Rice suggested should be briefed, not Haynes. This change was made in the last sentence on page 55 and the first sentence on page 56. In the same section, we also changed the wording to make clear that according to the memorandum cited, National Security Council Legal Advisor John Bellinger was responding to a question from Vice President Dick Cheney when he stated that a full principals meeting, which would include Rumsfeld, Powell, and Bush, was not required to discuss details of the CIA program.

    In the Summary section, on page 2 we changed the first sentence of the last paragraph from: “US officials who created, authorized, and implemented the CIA program should be among those investigated for conspiracy to torture as well as other crimes” to “US officials who played a role in the process of creating, authorizing, and implementing the CIA program should be among those investigated for conspiracy to torture as well as other crimes.” This edit better reflects the way the allegations are described in the body of the report.

  • What Military Target Was in My Brother’s House

    An earlier version of this report stated that Amnesty International researchers found the remnants of a laser-guided bomb at the site of the Sawan airstrike. That was incorrect, the remnants were found at an earlier airstrike in the same neighbourhood. The report has been corrected to remove reference to the bomb.

  • Dispatches: UN’s Responsibility to Darfur’s Rape Victims

    A dispatch released on Oct 27, 2015 incorrectly said that the UN Security Council was meeting to discuss a report from the joint African Union-UN mission in Darfur that very day. The council was actually meeting to discuss the report the next day, Oct 28, 2015. 

  • US: Obama Should Veto Defense Bill

    An earlier version of this press release stated that the president has until October 17 to veto the bill or it becomes law. In fact, the President must either veto or sign the bill into law within 10 days (excluding Sundays) of Congress sending him the bill. The press release has been changed to reflect this. 

Pages