Corrections to our publications

Human Rights Watch strives to maintain the highest level of accuracy in our reporting. We cannot reply individually to all corrections requests, but all such requests that specify the exact nature of the alleged inaccuracy and the publication (title, page number / web address and date) in which it appeared will be reviewed. If you believe you have found an inaccuracy in our materials, please contact us.

Or Send Your Corrections to:

HRW Publications
Attention: Corrections to the Human Rights Watch Website

Human Rights Watch
350 Fifth Avenue, 34th Floor
New York, NY 10118-3299

Recent Corrections

  • World Report 2011: Rwanda

    In the French version of the 2011 World Report chapter on Rwanda, the name of the murdered Green Party vice-president was misspelled. The correct spelling is André Kagwa Rwisereka.

  • World Report 2011: Chad

    The English version of the Chad chapter of the 2011 World Report incorrectly states that a joint African Union-Europe Union team presented Senegal with a proposed budget of $9 million for the Hissène Habré trial. The correct proposed budget for the trial is $11.7 million (8.59 million Euros). (January 24, 2011)

  • “We Are a Buried Generation”

    The December 2010 report "We are a Buried Generation" incorrectly names and identifies the Iranian Queer Railroad as the Canada-based rights group that provided Human Rights Watch with information regarding a home raid in the city of Shiraz on July 10, 2010 (p. 50). In fact, it was the Iranian Queer Organization (IRQO), another Canada-based rights group working on LGBT issues that was responsible for providing this information. In addition, footnote 235 incorrectly refers to IRQR as the Iranian Queer Railroad. The correct name of the organization is the Iranian Railroad for Queer Refugees. The report incorrectly names the International Gay and Lesbian Human Rights Council (IGLHRC) in the acknowledgment section of the report. The correct name of the organization is the International Gay and Lesbian Human Rights Commission. (December 22, 2010)

  • Iran, Saudi Arabia, Sudan: End Juvenile Death Penalty

    In an October 8, 2010 news release, Human Rights Watch stated that Mushabbab bin Ali al-Ahmari, who was executed by Saudi Arabia on January 15, 2009, was a juvenile offender. The two English language press accounts on which we relied, however, appear to have mistranslated a Saudi government statement. The Saudi statement said that the government had waited until the heirs of the individual killed by Mushabbab had turned 18, not for Mushabbab himself to turn 18. Our press release has been revised to remove the reference to this case, and to reflect that Saudi Arabia is therefore known to have executed at least two juvenile offenders in 2009. (November 2, 2010)

  • Cambodia: Rainsy Sentence Shatters Pretense of Democracy

    In a September 24, 2010 news release, Human Rights Watch noted that the Rainsy Party was launched in 1998, whereas it was actually launched in 1995. The launch date of the Party has been corrected in the news release. (September 24, 2010)

  • Rwanda: Allow Independent Autopsy of Opposition Politician

    The July 21, 2010 news release, “Rwanda: Allow Independent Autopsy of Opposition Politician,” incorrectly stated that Andre Kagwa Rwisereka had left some money with a relative on the evening of July 14. The correct date is July 12, 2010.

  • Cambodia: Halt US Aid to Abusive Military Units

    The July 8, 2010 news release, “Cambodia: Halt US Aid to Abusive Military Units,” incorrectly described Cambodia’s ACO Tank Command Headquarters in Kompong Speu province as “the host” of US-funded multi-national peacekeeping exercises conducted in Cambodia during July 2010. In fact, the Cambodian National Center for Peacekeeping Operations, Mine, and Explosive Remnants of War hosted the peacekeeping exercise, in partnership with and funding by the US government. After the US signed off in 2009 on the proposed location for the field training portion of the peacekeeping exercises at a military training base in Kompong Speu known as the ACO Tank Command Headquarters, the site was subsequently signed over to the National Center, with an official opening ceremony on May 3, 2010, according to the website of the US Embassy in Cambodia and other sources. The news release has been corrected accordingly.

  • “We’ll Tie You Up and Shoot You”

    The May 2010 report, "We'll Tie You Up and Shoot You," was revised to correct the location of Kinama commune. Kinama is in Bujumbura. A number of spelling errors in French terms were also corrected.

  • Turning a Blind Eye

    The April 2010 report, “Turning a Blind Eye,” incorrectly stated the release date of the report of UN Fact Finding Mission on the Gaza Conflict as September 25, 2009. The correct date is September 15, 2010.

  • "Where Darkness Knows No Limits"

    The January 2010 report, “Where Darkness Knows No Limits,” incorrectly stated that China's June 2008 Anti-Drug Law provides for a period of “community based” treatment of up to four years following on two or three years in a drug detention center, for a total of up to seven years’ incarceration and forced labor. In fact, the law provides for a period of “community based” treatment of up to only three years, meaning that a suspected drug user may be subjected to incarceration and forced labor for a total of only six years, not seven. The report has been corrected accordingly.