Corrections

Corrections to our publications

Human Rights Watch strives to maintain the highest level of accuracy in our reporting. This includes a commitment to correcting errors or clarifying facts that appear in our publications in a timely fashion. Corrections appear both on this dedicated webpage and at the bottom of the publication that contained the error.

We cannot reply individually to all corrections requests, but all such requests that specify the exact nature of the alleged inaccuracy and the publication (title, page number / web address and date) in which it appeared will be reviewed. If you believe you have found an inaccuracy in our materials, please contact us.

Errors contained in social media posts under Human Rights Watch and staff accounts will also be corrected in a prompt and transparent manner.

 

Or Send Your Corrections to:

HRW Publications
Attention: Corrections to the Human Rights Watch Website

Human Rights Watch
350 Fifth Avenue, 34th Floor
New York, NY 10118-3299
USA

 

Recent Corrections

  • The July 21, 2010 news release, “Rwanda: Allow Independent Autopsy of Opposition Politician,” incorrectly stated that Andre Kagwa Rwisereka had left some money with a relative on the evening of July 14. The correct date is July 12, 2010.

  • The July 8, 2010 news release, “Cambodia: Halt US Aid to Abusive Military Units,” incorrectly described Cambodia’s ACO Tank Command Headquarters in Kompong Speu province as “the host” of US-funded multi-national peacekeeping exercises conducted in Cambodia during July 2010. In fact, the Cambodian National Center for Peacekeeping Operations, Mine, and Explosive Remnants of War hosted the peacekeeping exercise, in partnership with and funding by the US government. After the US signed off in 2009 on the proposed location for the field training portion of the peacekeeping exercises at a military training base in Kompong Speu known as the ACO Tank Command Headquarters, the site was subsequently signed over to the National Center, with an official opening ceremony on May 3, 2010, according to the website of the US Embassy in Cambodia and other sources. The news release has been corrected accordingly.

  • The May 2010 report, "We'll Tie You Up and Shoot You," was revised to correct the location of Kinama commune. Kinama is in Bujumbura. A number of spelling errors in French terms were also corrected.

  • The April 2010 report, “Turning a Blind Eye,” incorrectly stated the release date of the report of UN Fact Finding Mission on the Gaza Conflict as September 25, 2009. The correct date is September 15, 2010.

  • The January 2010 report, “Where Darkness Knows No Limits,” incorrectly stated that China's June 2008 Anti-Drug Law provides for a period of “community based” treatment of up to four years following on two or three years in a drug detention center, for a total of up to seven years’ incarceration and forced labor. In fact, the law provides for a period of “community based” treatment of up to only three years, meaning that a suspected drug user may be subjected to incarceration and forced labor for a total of only six years, not seven. The report has been corrected accordingly.

  • Human Rights Watch has updated this December 30, 2009 article following suggestions that the quote of former Foreign Minister Tzipi Livni ("On my way here I heard that Hamas declared the man killed by a rocket in Ashkelon ‘one of the Zionists' despite being an Israeli Arab. They don't make a distinction, and neither should we.") is ambiguous on whether she meant that Israel will not distinguish between combatants and civilians. Other statements from Livni and former Prime Minister Ehud Olmert support the argument, and one from Olmert has been added here.

  • In a December 23, 2009 press release concerning the need to protect witnesses in Colombia, Human Rights Watch noted that in one case, involving the Pablo Escobar neighborhood in Medellin, five witnesses had been killed in recent months. Human Rights Watch later received more precise information indicating that only one of the deceased was an active witness in a criminal case. Other victims were current or former residents of the neighborhood, and the son of a witness. The press release has been corrected accordingly.

  • In this October 1, 2009 letter on Yemen's humanitarian situation and the accompanying October 5 media release, Human Rights Watch said that Yemen's government and the Huthis, a rebel group, had not responded to United Nations calls to establish humanitarian corridors. In fact, the Huthis announced in e-mails sent to international humanitarian organizations and news outlets their readiness to do so on September 4, and again on September 15, 2009. We apologize for the mistake. (November 20, 2009)

  • In a July 31, 2009 press release and a July 30, 2009 letter concerning Secretary of State Clinton's visit to Africa, Human Rights Watch did not specify that it was refugees and asylum seekers who were the target of abuse by the Angolan armed forces. The letter and press release have been corrected accordingly.

  • In a July 13, 2009 news release, Human Rights Watch quoted article 24 of the Deoxyribonucleic Acid (DNA) Identification Act. However, the article was deleted from the version of the bill passed by the lower house of Malaysia’s parliament. To date, the Senate has not passed the bill. Human Rights Watch has deleted the inaccurate referral from its news release. (July 15, 2009)